دوشنبه ۰۳ اردیبهشت ۰۳

روسوب زدایی قهوه ساز و تمیز کردن آن به 3 روش طبیعی

ايده هاي جذاب و كاربردي براي زندگي مثبت تر

روسوب زدایی قهوه ساز و تمیز کردن آن به 3 روش طبیعی

۱۰ بازديد

رسوب زدایی قهوه ساز و تمیزکردن دستگاه اسپرسوساز یکی از مهمترین و اصلی ترین موارد لازم برای داشتن یک قهوه خوشمزه می باشد که خیلی از افراد از آن غافل می باشند. به طور کلی دو نوع روش جرم گیری برای دستگاه های تهیه قهوه وجود دارد، روش اول استفاده از مواد طبیعی می باشد که مهمترین آنها سه ماده سرکه، جوش شیرین و آب لیمو می باشد و روش دوم نیز استفاده از شوینده های صنعتی مانند قرص جمگیر و مایع دیسکیل می باشد.
ما در این مقاله از کافی مافی قصد داریم پس از یک معرفی کلی در مورد روش های رسوب زدایی قهوه ساز و اسپرسوساز به سراغ بررسی و نحوه انجام تک به تک این مراحل خواهیم رفت و به طور دقیق تمام این روش های را برای شما آموزش خواهیم داد.

بهترین روش تمیز کردن قهوه ساز چیست؟
به طور کلی بهترین روشی که می توان در مورد تمیز کردن قهوه ساز و اسپرسوساز معرفی کرد، جلوگیری از ایجاد رسوب در دستگاه می باشد، این موضوع نیز تنها به یک روش اتفاق می افتد و آن هم تمیز کردن روزانه تجهیزات می باشد.
فرق نمی کند که شما یک دستگاه خونگی دارید و یا یک باریستا حرفه ای با یک اسپرسوساز حرفه ای دلونگی می باشید، تمیز کردن روزانه دستگاه تاثیر فوق العاده ای در کیفیت کار شما دارد.
برای اینکار و رسوب زدایی قهوه ساز به صورت روزانه، استفاده از جریان آب گرم بهترین و ارزانترین راه ممکن می باشد. کافیست بعد از آنکه در طول روز چندشات اسپرسو با دستگاه خود گرفتید بعد از آخرین اسپرسو این کار را انجام دهید.
روش کار به این شکل می باشد که ابتدا پرتافیلتر رو بیرون بیارید و داخل سینک شستشو داده و سپس پرتافیلتر رو ببندید و یک فنجون بزرگ خالی زیرش قرار بدید تا پرشه. پس از اتمام کار پرتافیلتر رو دوباره برداشته و داخل سینک بشورید.
حال نوبت به تمیز کردن نازل بخاری میرسد که ممکن است به مقداری شیر آغشته شده باشد، برای اینکار نازل بخار رو روشن کنید و بذارید یک دقیقه به طور مداوم کار کنه و در انتها آن را ابتدا با یک پارچه مرطوب تمیز کرده و سپس با یک پارچه خشک، کاملاً تمیز کنید.
استفاده از اسید سیتریک و سرکه از راه های متداول رسوب زدایی اسپرسوساز
بهترین راه برای رسوب گیری یا تمیز کردن دستگاه اسپرسو در منزل استفاده از سرکه و اسید سیتریک می باشد:
• شما باید مخزن دستگاه اسپرسو را به نسبت دو به یک از اب و سرکه پر کنید، توجه کنید که آب باید کاملا گرم باشد و با اضافه کردن دو قاشق اسید سیتریک باید فرایند حل شدن شکل بگیرد.
• بگذارید یک ساعت این محلول داخل مخزن باقی بماند تا لکه های سفید قهوه ای روی آن ظاهر شود که نشانه پاکسازی می باشد.
• در اخر مخزن را با آب گرم بشورید تا بوی سرکه تا جای ممکن از بین برود.

تمیز کردن دستگاه با آب لیمو برای رسوب زدایی اسپرسوساز
تمیز کردن دستگاه با آب لیمو برای رسوب زدایی اسپرسوساز به شرح زیر می باشد:
در این مطلب در مورد تمیز کردن دستگاه با آب لیمو مواردی ذکر شده است. توجه داشته باشید که اسپرسوساز، نیاز به تمیز کردن دوره ای دارد. تمیز کردن اسپرسوساز با مواد طبیعی سبب می شود تا دستگاه دچار زنگ زدگی و یا پوسیدگی قطعات نشود. مراحل زیر را برای تمیز کردن اسپرسوساز در نظر بگیرید.
1. نصف فنجان آب لیمو و آب را با هم ترکیب کنید.
2. محلول را درون مخزن اسپرسوساز بریزید و به مدت 15 دقیقه صبر کنید.
3. اکنون فیلتر تمیز را درون دستگاه قرار داده و اجازه دهید، فرایند دم کشیدن انجام شود.
4. بعد از دم کشیدن، مجددا مخزن را با آب معمولی پر کنید و فرایند دم کشیدن را این بار بدون لیمو انجام دهید.
5. سپس با کمک یک اسفنج که آغشته به محلول آب لیمو است؛ پارچ و توری را تمیز کنید.

رسوب‌زدایی اسپرسو ساز با جوش شیرین

رسوب‌زدایی دستگاه اسپرسو ساز با جوش شیرین یکی از بهترین روش‌های جرم‌گیری اسپرسو ساز در خانه محسوب می‌شود. جوش شیرین به راحتی چربی و رسوبات داخلی اسپرسوساز را تمیز می‌کند و یک تمیز کننده عالی برای این کار است. برای آماده کردن این محلول رسوب زدایی اسپرسوساز خانگی باید داخل مخزن دستگاه یک قاشق چای‌خوری جوش شیرین به همراه آب تصفیه شده بریزید.

سپس پرتافیلتر را در جای خود محکم کنید و دستگاه را روشن کنید. ۲۰ ثانیه صبر کنید و بعد محلول را از داخل دستگاه خارج کنید. سپس دستگاه را یک بار دیگر تنها با آب تصفیه شده روشن کنید تا جوش شیرین به طور کامل از دستگاه خارج شود.
تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد