چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۰۳

نحوه بازکردن درب زودپز

ايده هاي جذاب و كاربردي براي زندگي مثبت تر

نحوه بازکردن درب زودپز

۳ بازديد

امروزه زودپزها وارد بسیاری از آشپزخانه ها شده و آشپزی را برای خانم های خانه دار به خصوص خانم های شاغل آسان کرده است. زودپز یک وسیله پخت و پز است که از یک قابلمه و یک درب تشکیل شده است. زودپزها از فولاد یا آلومینیوم ساخته شده اند و در درب آن دریچه ای برای خروج بخار وجود دارد. همانطور که می دانید زودپزها از آب به طور کامل در داخل حفره استفاده می کنند. در این مقاله می خواهیم نحوه باز کردن قفل این دستگاه کارآمد را بررسی کنیم و جزئیات مهمی در مورد آن ارائه دهیم. پس جایی نروید و تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

 

چگونگی باز کردن درب زودپز

  • نکته اصلی در مورد باز کردن درب زودپز این است که به دستگاه اجازه دهید زمان پخت کامل شود.
  • لطفاً توجه داشته باشید که پس از اتمام کار دستگاه، باید صبر کنید تا بخار داخل زودپز کاملاً تمام شود. هرگز زودپز را زیر آب سرد قرار ندهید تا درب آن باز شود.
  • هنگام انتخاب و خرید زودپز سعی کنید وسیله ای خریداری کنید که دارای قفل ایمنی باشد و تا زمانی که بخار به طور کامل تمام نشود درب آن باز نمی شود. برای باز کردن در، باید زودپز را در محل ثابتی قرار دهید. بنابراین هنگام دست زدن به دستگاه کنترل کامل دارید. حالا وقت آن است که به آرامی قفل درب زودپز را باز کنید.
  • مراقب باشید دست یا صورت خود را روی در قرار ندهید وگرنه ممکن است خود را بسوزانید. حال پس از انجام مراحل فوق، به آرامی درب زودپز را بردارید و پس از خروج کامل بخارات باقیمانده، محتویات داخل دستگاه را خالی کنید.

 

 

نحوه باز کردن درب زودپز برقی

پس از پخت کامل غذا، ابتدا باید دستگاه را از پریز برق جدا کنید. سپس صبر کنید تا بخار به طور کامل آزاد شود. اگر می خواهید بخار را به صورت دستی خارج کنید، باید دریچه خروج بخار را بردارید و منتظر بمانید تا بخار به طور کامل از سمت چپ و راست خارج شود. اما اگر بخواهید این کار را به طور طبیعی انجام دهید، 30 دقیقه طول می کشد. پس از پخت در زودپز برقی، دستگاه به طور خودکار شروع به تخلیه بخار می کند. در این حالت نشانگر نمایشگر گزینه LO: OO را نشان می دهد. این گزینه به این معنی است که زودپز در حالت گرم نگه داشتن است.

 

نکات ایمنی در مورد نحوه باز کردن درب زودپز

  • هرگز درب دستگاه را به زور باز نکنید تا زمانی که بخار به طور کامل تخلیه شود. از تکان دادن زودپز خودداری کنید.
  • زودپز معمولی را با شعله گاز باز نکنید. باز هم توصیه می کنیم هنگام باز کردن درب دستگاه دست و صورت خود را از بخار دور نگه دارید.
  • درب زودپز را زمانی باز کنید که شیر اطمینان بسته است و بخار کاملاً خارج شده است.

 

چه چیزی از باز شدن درب زودپز جلوگیری می کند؟

گاهی اوقات مشکل باز نشدن درب زودپز مربوط به آسیب به درزگیر پلاستیکی اطراف درب دستگاه است. در چنین شرایطی باید صبر کرد تا زودپز کاملا خنک شود و سپس با کمک یک فرد مجرب واشر پلاستیکی را باز و تعویض کرد. یکی دیگر از دلایل باز نشدن درب زودپز برقی، سفت کردن بیش از حد قفل هاست. در این شرایط پس از خنک شدن دستگاه، بهتر است زودپز را برای چند دقیقه زیر آب داغ قرار دهید، سپس با رعایت اصول اولیه و ایمنی درب را باز کنید. باید بدانید که اگر زودپز شما مجهز به قفل ایمنی باشد، تا زمانی که غذا به طور کامل پخته نشود و بخار آن کاملاً خارج نشود، درب دستگاه باز نمی شود.

 

نتیجه گیری مقاله

در این مقاله نحوه باز کردن درب زودپز توضیح داده شده است. هر یک از کاربران این دستگاه می توانند با کمک مواد ذکر شده در این مطلب به راحتی درب دستگاه خود را باز کرده و از خوردن غذای خود لذت ببرند. در پایان توصیه ما به شما عزیزان این است که در صورت باز نشدن درب زودپز برقی یا معمولی این دستگاه را برای تعمیر و بررسی به تعمیرکار حرفه ای ببرید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.