پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۰۳

آرشیو مرداد ماه 1401

ايده هاي جذاب و كاربردي براي زندگي مثبت تر

راهنمای خرید تلویزیون

۳ بازديد

نیازی به معرفی کردن این دستگاه نیست، چون که همه شما در طول روز با این جعبه جادویی سر و کار دارید و اوقات فراغت خود را با دیدن برنامه های آن پر می کنید. در واقع یکی از ضروری ترین و کاربردی ترین لوازم خانگی که بسیار پر مصرف بوده، تلویزیون می باشد. با توجه به این که هر روزه مدلی جدیدتر از این محصول با امکانات و تکنولوژی های پیشرفته تر به بازار عرضه می شود، برخی از افراد دلشان می خواهد که تلویزیونی جدید را جایگزین دستگاه قدیمی خود کنند. لذا اگر هر یک از شما می خواهید تلویزیون را برای خانه خود خریداری کنید، بهتر است در راهنمای خرید آن با ما باشید. تا در آخر خریدی مناسب و عالی داشته باشید.


خرید تلویزیون نیاز به رعایت چه نکاتی دارد؟

  1. مشخص کردن نوع دستگاه
  2. توجه کردن به سایز تلویزیون
  3. قابلیت گیرنده دیجیتال تی وی
  4. بررسی کردن کیفیت صدای دستگاه
  5. دقت کردن به نوع صفحه نمایش
  6. درگاه ارتباطی تلویزیون و توجه کردن به آن
  7. در نظر گرفتن فناوری HDR دستگاه
  8. سنجیدن زاویه دید تلویزیون
  9. دقت کردن به رزلوشن تلویزیون
  10. در نظر گرفتن قیمت و میزان بودجه
  11. بازبینی کردن برندهای معتبر دستگاه تلویزیون
  12. مد نظر قرار دادن گارانتی و خدمات پس از فروش محصول


آیا همه تلویزیون های HDR برابر هستند؟

جواب این سؤال منفی است؛ از دیگر نکات راهنمای خرید تلویزیون این است که آزمایش‌‌های ما نشان می‌‌دهد که هر تلویزیونی که صرفاً روی جعبه‌ی آن عنوان HDR نوشته‌ شده باشد، به این معنا نیست که تصاویر به نمایش گذاشته شده نیز به همان اندازه غنی و باکیفیت هستند. این‌ یکی از دلایلی است که ما اکنون در رتبه‌بندی‌های تلویزیونی خود HDR را با امتیازی جداگانه ارائه می‌کنیم.

حرف‌ و حدیث‌های زیادی در مورد  کیفیت تصاویر تلویزیون‌‌هایی که HDR باشند یا نه گفته ‌شده است. اما همچنین چالش‌های خاصی برای این فناوری وجود دارد. مهم‌تر از همه، یک تلویزیون ممکن است به‌اندازه کافی دارای این قابلیت نباشد که در حقیقت HDR را تحویل دهد نمایش بهتر تلویزیون‌های HDR معمولاً حداقل 600 نیت (نیت نام واحد SI روشنایی کاندلابر متر مربع) از روشنایی اوج را ایجاد می‌‌کند، در حالی‌ که نمایش‌‌های برتر به 1000 نیت یا بیشتر می‌رسند. اما بسیاری از تلویزیون‌های HDR فقط 100 تا 300 نیت تولید می‌کنند.


نحوه تشخیص تلویزیون HDR عالی از دیگر تلویزیون ها

متأسفانه، شما فقط نمی‌توانید بسته ‌بندی را بخوانید یا حتی به نحوه ظاهر تصویر در فروشگاه اعتماد کنید. برخی از تلویزیون‌ها دارای یک آرم Ultra HD Premium هستند، که به‌ عنوان مجموعه‌‌های با کارایی بالا توسط یک گروه صنعتی به نام اتحادیه 4K تأیید شده‌اند. به این نکته در راهنمای خرید تلویزیون توجه داشته باشید که تلویزیون‌‌های دارای HDR از قیمت بالاتری برخودار هستند. اما همیشه برای افرادی که می‌خواهند هزینه کمتری خرج کنند گزینه‌های خوبی نیز وجود دارد. اگر می‌خواهید یک دستگاه کوچک‌تر خریداری کنید یا اگر قصد دارید تلویزیون 4K و HDR بخرید، می‌‌توانید چندین گزینه‌ی خوب و ارزان‌ قیمت دیگر را پیدا کنید به همین دلیل توصیه می‌کنم نگاهی به مطلب ارزان‌ترین تلویزیون‌های سامسونگ بیندازید.

علت فعال نشدن دزدگیر اماکن

۶ بازديد

دزدگیر اماکن شاید جزء یکی از بهترین تجهیزاتی باشد که برای بهبود امنیت محیط در اختیار همگان قرار گرفته است. نحوه عملکرد آن نیز به این صورت است که اگر سنسور های دزدگیر کوچکترین فعالیت غیر عادی را تشخیص دهند، به ناظر اطلاع می دهند تا در صورت نیاز اقدامات لازم را برای رفع مشکل به عمل آورد. بدیهی است که اگر دزدگیر زمانی که باید عملکرد درست و مناسبی نداشته باشد، اموال و حتی خود شخص نیز با خطر مواجه خواهند شد.

در واقع می‌ توان گفت که نداشتن دزدگیر از داشتن یک دزدگیر معیوب بهتر است. در هر حال اگر دزدگیری که در محیط مورد نظر خود نصب کرده اید با مشکل مواجه شده و فعال نمی شود، در ادامه این مطلب با بررسی علت فعال نشدن دزدگیر اماکن همراه ما باشید.


مشکل در منبع تغذیه

یکی از ترفند های سارقین برای سرقت از محیطی که دزدگیر در آن نصب شده است، قطع کردن منبع برق می باشد. پیشنهاد می کنیم در صورت فعال نشدن دزدگیر در مرحله اول منبع تغذیه را بررسی و چک کنید که دزدگیر به برق متصل باشد. خوب است از این موضوع مطلع باشید که اگر دزدگیر از UPS به عنوان منبع تغذیه پشتیبان استفاده نکند و از باتری پشتیبان برخوردار نباشد، در صورت قطع برق دزدگیر غیر فعال خواهد شد. با اینکه بعضی از دزدگیر ها هنگام قطع برق اعلانی به کاربر می فرستند اما توصیه می کنیم برای پیشگیری از اتفاقات ناگوار حتماً از UPS به عنوان پشتیبان برق دزدگیر کمک بگیرید و این کار را پشت گوش نیندازید.


نصب درست سیستم

با اهمیت ترین مواردی که هنگام نصب سیستم های امنیتی باید به آن دقت داشته باشید این است که یک دزدگیر با کیفیت مناسب تهیه کنید و نصب آن را به یک نیروی متخصص و کاربلد بسپارید. نصب حرفه‌ ای و درست دزدگیر به خودی خود می‌ تواند بسیاری از مشکلات و خطاهای احتمالی را رفع نماید. این کار باعث می شود که بعدها چندان به عیب یابی دزدگیر احتیاج نداشته باشید؛ بنابراین در وهله اول حتماً به این موضوع دقت کافی را داشته باشید.