چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۰۳

تميز كردن سينك آشپزخانه؛ طوري كه برق بيافتد؟

ايده هاي جذاب و كاربردي براي زندگي مثبت تر

تميز كردن سينك آشپزخانه؛ طوري كه برق بيافتد؟

۱۰ بازديد

تميز و براق كردن سينك آشپزخانه براي خانم‌ها كاري سخت محسوب مي‌شود، بسياري از كدبانو‌هاي خانه نمي‌دانند چگونه بايد سينك آشپزخانه را تميز كنند. اگر نتوانيد ماده شوينده و راه كاربردي براي تميز كردن سينك آشپزخانه را پيدا كنيد، اين جز مهم از آشپزخانه كثيف و كدر مي‌شود. در اين مقاله قصد داريم به چند روش براي تميز كردن سينك آشپرخانه، طوري كه برق بيافتد بپردازيم. پس در ادامه مطلب با ما همراه باشيد.

چگونه سينك ظرفشويي را برق بيندازيم؟

سينك ظرفشويي، يكي از بخش‌هاي مهم آشپزخانه محسوب مي‌شود، شما در اين قسمت ظرف‌ها، ميوه‌ها و ديگر اقلام خوراكي مورد نياز خود را مي‌شوئيد.

پس نظافت اين قسمت، در هنگام تميز كردن آشپزخانه بايد اولويت داشته باشد. اگر نظافت و برق انداختن سينك ظرفشويي را، در هنگام تميز كردن آشپزخانه از قلم بياندازيد، به مرور زمان با سينكي كدر و كثيف روبرو خواهيد شد، كه جاي لكه‌هاي مختلف روغن، سس و باقي مانده مواد غذايي روي آن خودنمايي مي‌كند. پس اگر به دنبال ترفند و راهي براي تميز كردن سينك آشپزخانه هستيد، در ادامه با چند روش ارزان و ساده به شما خواهيم گفت چگونه سينك آشپزخانه را برق بياندازيد.

ترفند برق انداختن سينك ظرفشويي

هر نوع مواد غذايي كه در خانه مصرف مي‌كنيد، از گوشت گرفته تا سبزيجات، از برنج گرفته تا ميوه، در سينك ظرفشويي شسته و تميز مي‌شوند. بنابراين تميز كردن اين نقطه از آشپزخانه بايد براي شما اهميت زيادي داشته باشد. زيرا در صورت بي توجهي مي‌تواند به مركز تجمع ميكروب‌ها و باكتري‌هاي مختلف تبديل شود و اعضاي خانواده را بيمار كند. براي از بين بردن اين ميكروب‌ها بايد، با استفاده از مواد پاك كننده مناسب، سينك ظرفشويي را تميز كنيد.

براي تميز كردن سينك ظرفشويي، راه‌هاي زيادي وجود دارد، مواد شوينده اولين راهي است كه به ذهن ما مي‌رسد. شما مي‌توانيد از بازار، مواد شوينده شيميايي متناسب با جنس سينك ظرفشويي خود را انتخاب كنيد. لازم به ذكر است، بيشتر اين مواد شوينده گران قيمت بوده و مي‌توانند روي سلامتي شما تاثيرات منفي زيادي داشته باشند.

بهتر است، براي تميز كردن سينك آشپزخانه از مواد پاك كننده طبيعي استفاده كنيد، تا هم پول بيشتري ذخيره كرده و هم از سلامتي‌تان مراقبت كنيد. اين مواد پاك كننده طبيعي بسيار ارزان بوده و در هر خانه‌اي يافت مي‌شوند، بله در مورد جوش شيرين، سركه و حتي ليمو حرف مي‌زنيم.

از بين بردن لكه‌هاي آهك با ليمو

 

زماني كه‌به‌لكه‌هاي آهكي متراكم نزديك مي‌شويد، به‌خصوص در اطراف شير آشپزخانه، ممكن است برخي مواد شوينده‌كافي نباشد. به‌نظر خيلي به‌تلاش نياز دارد، درست است؟

اما با ليمو به‌راحتي ميسر خواهد شد. ويژگي هاي اسيدي ليمو آن را پاك كننده‌خوب و طبيعي براي لكه‌هاي آهك مي‌سازد.

طريقه‌استفاده‌از ليمو براي تميز كردن سينك آشپزخانه:

 

يك عدد ليمو را نصف كنيد، آن را روي شير بكشيد و اين كار را در قسمت هايي كه‌آهك رسوب كرده‌است، چندين بار بيشتر تكرار كنيد و محكم تر بكشيد، بگذاريد دو ساعت بماند.

آبكشي كنيد و در نهايت حتما خشك كنيد. شما شگفت زده‌خواهيد شد از اينكه‌اين راه‌حل طبيعي چقدر مي‌تواند قدرتمند و فوق العاده‌باشد.

براي تميز كردن سينك آشپزخانه‌از سركه سفيد استفاده‌كنيد:

 

اگر روي سينكتان لكه‌و رسوب وجود دارد، يك پارچه‌تميز را در سركه‌سفيد بخيسانيد، روي سينك بكشيد تا كاملا تميز شود و لكه‌ها از بين بروند.همچنين ميتوانيد نمك و جوش شيرين را با مقداري آب تركيب كنيد و سينك را با اين تركيب شستشو دهيد، تا لكه‌ها از بين بروند.

شير آلات با مايع كفي به‌آساني تميز مي‌شود، در صورت باقي ماندن رد انگشت يا لكه‌هاي آب، از پارچه‌آغشته‌به‌سركه‌سفيد استفاده‌كنيد. سركه‌علاوه‌بر تميزكاري، ضدعفوني كننده‌هم مي‌باشد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد