چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۰۳

مراقبت از دندان‌ها، نكات مهم مراقبت از دندان

ايده هاي جذاب و كاربردي براي زندگي مثبت تر

مراقبت از دندان‌ها، نكات مهم مراقبت از دندان

۶ بازديد

براي داشتن دندان‌هاي سالم بايد حتما و به طور دائم از آنها مراقبت كرد. در واقع افرادي كه داراي دندان‌هاي سالم و زيبايي هستند نيز نبايد از مراقبت كردن از دندان‌هايشان غافل شوند. در اينجا به چند نكته از مهم‌ترين نكاتي كه بايد به طور منظم براي داشتن دندان‌هاي سالم رعايت شوند، اشاره خواهيم كرد.

حداقل دو بار در روز مسواك بزنيد 

مسواك زدن از مهم‌ترين عوامل تاثيرگذار روي سلامت دندان‌ها مي‌باشد. مسواك زدن در شب از تجمع پلاك و ميكروب در طول روز روي دندان و لثه جلوگيري مي‌كند. نحوه‌ي صحيح مسواك زدن دندان براي از بين رفتن ميكروب و پلاك و جلوگيري از التهاب لثه و خراب شدن دندان‌ها بسيار حائز اهميت است. مسواك زدن معمولا بايد حداقل 2 دقيقه طول بكشد و حدالامكان از مسواك‌هايي با برس نرم استفاده كنيد.

از خمير دندان هاي حاوي فلورايد استفاده كنيد

فلورايد از ميناي دندان ها محافظت كرده و باعث مي شود دندان هايتان كمتر به كرم خوردگي مبتلا شوند. البته خيلي مهم است كه خمير دندان ها، فلورايد كافي براي موثر بودن داشته باشد بررسي كنيد كه حداقل ppm500/1 -350/1، فلورايد داشته باشد. خمير دندان هايي با مقادير كمتر از ppm 000/1، نمي توانند براي حفاظت از دندان ها موثر باشند. كودكان هم مي توانند از خمير دندان هاي خيلي قوي استفاده كنند به شرطي كه بزرگتران نظارت كنند تا بعد از مسواك زدن دهان را خوب بشويند و خمير دندان را بيرون بريزند.

 استفاده از دهان شويه

به دنبال دهانشويه هاي فلورايد باشيد. اگر از دهانشويه هاي حاوي فلورايد، پس از مسواك زدن و نخ دندان، استفاده كنيد، اين كار كمك مي كند كه فلورايد به تمامي سطوح دندان ها برسد. دهانشويه را در حدود دو دقيقه در دهانتان به حركت در آوريد تا تمامي نواحي دندان را پوشش دهد. كلرهيگزيدين نيز ماده محافظت كننده ديگري در دهانشويه هاست كه با باكتري ها مقابله كرده و تاثيرات ملايم و ماندگار تري دارند. همچنين مي توانيد با استفاده از محلول آب نمك، يك محلول خانگي طبيعي درست كنيد. نصف قاشق چاي خوري نمك در يك ليوان آب گرم ريخته و در دهانتان آن را به حركت در آوريد. دهانشويه را قورت ندهيد، چراكه ممكن است باعث اذيت كردن معده تان شود. اگر مي خواهيد باكتري هاي ته گلو را هم از بين ببريد مي توانيد قبل از بيرون ريختن دهانشويه از دهان، كمي آن را ته گلو غرغره كنيد.

عوض نكردن مسواك

به طور معمول ، به گفته محققان ، توصيه مي شود هر 3 ماه يكبار مسواك خود را عوض كنيد. در غير اين صورت ، بايد به محض خراب شدن برس مسواك، اين كار را انجام دهيد. در اين حالت مسواك زدن شما موثر خواهد بود و هر برآمدگي و فرورفتگي تميز مي شود.

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد